Afdeling:
Marketing
Functieomschrijving:
$ads={1}
Conversie, optimalisatie, toewijzing, datagestuurde prestaties... als u onze volgende PPC-specialist wilt worden, zouden deze woorden iets voor u moeten betekenen. Tegenwoordig ligt het succes van uw online aanwezigheid en bedrijf voor een groot deel in een simpele klik. Elke klik is een potentiële bron van inkomsten. Elke klik is waardevol. We zijn op zoek naar iemand die kan profiteren van deze klikken door tactieken voor het genereren van leads, strategieën voor conversiemaximalisatie, het bijhouden van prestaties en meer effectief te implementeren. Als PPC Specialist weet jij wat onze klanten drijft; je kunt die klik vinden waardoor ze klikken.
Verantwoordelijkheden:
Key Responsibilities:
- Develop and execute effective PPC strategies to drive traffic, increase leads, and maximize conversions for our travel services.
- Manage all aspects of PPC campaigns, including keyword research, ad creation, bid management, budget allocation, and performance tracking.
- Conduct continuous analysis of campaign performance, utilizing data-driven insights to optimize campaigns and improve ROI.
- Collaborate with cross-functional teams, including the marketing and content teams, to align PPC efforts with overall marketing strategies and ensure cohesive messaging.
- Stay updated with industry trends and best practices in PPC advertising, search engine algorithms, and emerging digital marketing techniques.
- Conduct A/B testing and implement new strategies to improve campaign performance and conversion rates.
- Monitor and report on key metrics, providing regular performance reports to stakeholders, and making data-driven recommendations for improvement.
Functie voorwaarden:
- Bachelor's degree in Marketing, Advertising, or a related field.
- Proven work experience as a PPC Specialist or in a similar role, preferably within the travel industry.
- In-depth knowledge of PPC advertising platforms such as Google Ads, Bing Ads, and social media advertising platforms (Facebook Ads, LinkedIn Ads, etc.)., and other similar PPC platforms.
- Proficient in using PPC tools and analytics platforms to track, analyze, and optimize campaign performance.
- Strong analytical skills, with the ability to interpret complex data and make data-driven decisions.
- Excellent written and verbal communication skills, with the ability to create compelling ad copy and convey ideas effectively.
- Ability to multitask and manage multiple campaigns simultaneously, meeting deadlines in a fast-paced environment.
- Certification in Google Ads or other relevant PPC certifications is a plus.
- Knowledge of the tourism industry is a plus, but not required.
Wat wij bieden
Genereuze vakantie: 26 dagen / jaar
Lunch tickets
Privé levens- en ziektekostenverzekering
Ontwikkelingsprogramma voor medewerkers en cross-training
Flexibel rooster
Werknemerskorting bij boeking bij Bungalow.Net
Teambuilding, evenementen en coaching
Bedrijfsbibliotheek
7 Kaart
Kantoormassage
Koffie en theehoek
Vergoeding van studiekosten